18 Aralık 2012 Salı

Stensıl Tekniği İle Oda Dekorasyonu

El yapımı işlerin sanki ruhu var gibi gelir.Bazen üzerilerindeki küçük hatalar, bazen ürünün arkasına yada alt kısmına el yazısı ile yazılmış bir isim beni yaşanmışlığın izleri olarak etkiler.Bende evimi yaptığım el işleri ile süslemeyi seviyorum. Onlara bakarken geçmişi adeta yad ediyorum.

Yıllar önce üniversitede iken arkadaşım Elif'in sayesinde Göztepe'de  ahşap boyama kursuna gitmiştim. Stensıl tekniğini o zaman öğrenmiştim. Okul stresi arasında o kurs bize ilaç gibi geliyordu. Hatta keşke asıl mesleğim bu olsa diye atölye sahibine çok özenmiştim. :) Bugün internette gezerken TLC  sitesinde stensıl tekniği ile yapılmış çocuk odası eşyaları görünce aklıma da o yıllar geldi.

Bugüne kadar hiç görmediğim bir site TLC. Eviniz ile ilgili yapabileceğiniz şeyler hakkında çok güzel bilgiler var. Dekorasyon, Temizlik ve Düzen, Bahçe İşleri, Eviniz İçin Kendin Yap Projeleri ve Ev ile ilgili indirimler vb. Siteyi çok beğendim.

Stensıllar ile ilgili de detaylı bilgi var. Mutfak, pencere, yastık, eşyalar üzerine çeşitli uygulamaları anlatılmış. Stensıl projelerinin hepsine buradan ulaşabilirsiniz. Pdf olarak da stensıl dizaynlarını alabilirsiniz. Bu linke tıklarsanız açılan sitede istediğiniz stensılın linkine tıklayıp, dizaynı pdf olarak görüntüleyebilirsiniz. Sonra çıktısını alıp stensıl haline getirmek kalıyor.Asetat kağıtları stensıl için uygun oluyor. Folyodan yapıldıkları için rahatlıkla maket bıçağı ile kesip kalıp çıkarabilirsiniz.


Çocuk Odası İçin Stensıllar:

1) Tatlı Rüyalar Duvar Bordürü ve Uygulaması
2) Pony At
3) Hayvanlar ve Uygulaması
4) Kelebek ve Uygulaması
5) Nuh'un Gemisi ve Uygulaması
6) Çiftlik Hayvanları
7) Toplar ve Uygulaması
8) Tren Yolu ve Uygulaması
9) Oyuncak Ayı
10) Uzay









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş