18 Mart 2015 Çarşamba

Kapılar Çok Şey Anlatıyorlar !

Arada çocukluğumu düşününce gözümün önüne anneannemin sabah erkenden bahçe ile uğraşması, kapının önünü temizlemesi gelir. 
Bahçe yolu temiz olurdu mutlaka. Girişteki büyük çamlardan dökülen iğneler toplanırdı. Tulumbadan su çekilip girişteki yol süpürülüp, yıkanırdı.Çiçeklere bakılırdı. Eğilmiş olanlar doğrultulur, benim ördüğüm zincir ile bağlanırdı. Anneannemin bana büyük jesti. :) Ben hep tığ ile zincir çekerdim, o da zincirimi çiçek bağlamada kullanırdı. :) Çiçekleri tek tek ziyaret eder, bakar, sulardık.
İlkbahar itibari ile evin girişindeki masadaki vazoya konmak üzere mutlaka bir demet çiçek toplanırdı. Mevsimine göre sırasıyla fulya, hanımeli, gül, aslanağzı, kasımpatı ....
Bugün bu kapıları görünce yine o günleri düşündüm. :) Sımsıcak ve güzel anılar gerçekten. Anneannem ve ben !











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş